de eerste 3 dagen.

13 maart 2020 - Mammoth Cave, Verenigde Staten

Dinsdag 10-03-2020

Onze reis is begonnen. Hessel heeft ons naar het Schiphol gebracht. Wij waren er ruim op tijd omdat we rekening gehouden hebben met files op de A4. Alles zat ook mee, we konden gelijk inchecken, niemand voor ons, gelijk door de douane, niemand voor ons. Ons vliegtuig vertrok netjes op tijd naar Washington. Dit was spannend omdat een dag eerder de vlucht geannuleerd was omdat er te weinig mensen waren. Bij ons waren er ook maar 56 man in het toestel. Corona ???
We hadden dus lekker de ruimte en konden af en toe nog even languit liggen. We zijn ook nog nooit zo makkelijk Amerika binnen gekomen, geen vingerafdrukken, geen rare vragen en gewoon een fijne vakantie gewenst.

We hadden een tussenlanding en vlogen na zo’n 2,5 uur wachten door naar Chicago. Met een shuttlebusjes werden we naar het hotel gebracht. Inchecken en gelijk alles kunnen regelen voor het ophalen van de camper.

Na een lange dag waren we te moe om nog wat te gaan eten dus lekker douchen en om 21:00 uur vielen we snel in slaap na een dag van 22 uur.

Woensdag 11-03-2020

Om 05:00 ging de wekker alweer. We waren allang wakker door de jetlag. Na , voor Amerikaanse begrippen behoorlijk ontbijt , vertrokken we met de bus naar Middlebury. De busreis duurde 2,5 uur.  Het uitdelen van de campers was behoorlijk chaotisch. Er werden er op deze dag 45  (!!) uitgedeeld. Wij hadden een 28 feet, een van de grootste. Wat een ruimte en met een slideout. De camper wordt dan 70 cm breder. Er staat een bank in, en een ruime douche. Na uitleg e.d. gingen we op weg. Eerst de koelkast en de vriezer volgooien bij de walmart. Op de parkeerplaats nog een bijzonder vriendelijke man gesproken , die van alles wilden weten van ons. Na de boodschappen op weg naar onze eerste camping in Peru (Illinois). Op enkele vaste plaatsen na, waren wij de enige gasten. Er was wel elektriciteit maar nog geen water. Door de strenge winters hier, mag er na 15 april weer water op de pomp. De stilte doet hier pijn aan je oren. Morgen weer door na hopelijk een heerlijke nachtrust.

Donderdag 12-03-2020

Gelukkig heeft de camper een kachel en hebben we twee dekbedden meegekregen, deze hadden wij afgelopen nacht wel nodig 😊. Om 5 uur alweer wakker, maar met wat hazenslaapjes kunnen rekken tot half zeven. We hebben nog wat appjes gekregen over het besluit van Trump om een inreisverbod voor Europeanen in te voeren. Wat hebben wij dan een geluk gehad. Na een heerlijk ontbijt gaan we on route. Vandaag hebben we een reisdag van zo’n 450 km voor de boeg richting het zuiden. Plaats van bestemming Mammoth Cave NP. Het gaat voornamelijk over de snelweg, saai maar het schiet wel lekker op. De wegen zijn behoorlijk slecht hier, en er is veel vrachtverkeer.  We zien onderweg een bord met Amishmarkt erop, we besluiten om hier even te stoppen. Er staan hier nog wat oude koetsjes waar de Amish heden ten dagen nog steeds mee rijden. Het is helaas geen markt maar een supermarktje waar ze overheerlijke spullen verkopen. Lekker versgebakken koeken en een kippastei gaan mee de camper in. Super aardige mensen met tijd voor een gezellig babbeltje. Dan weer door en komen door Louisville.
De tank begint ook aardig leeg te raken dus tijd om even te gaan tanken. Een gallon +/- (3,7 liter) kost hier LET WEL 1,899 dollar, omgerekend dus 45 eurocent per liter.
De laatste 15 km gaan gelukkig weer binnen door, hier begint de natuur ook al wat uit te lopen en is de temperatuur hier toch al snel een graad of 8 hoger als waar we vandaan komen.
Als wij bij de camping aankomen begint het wat te regenen. De vriendelijke dame bij het loket waar wij ons melden voor een campingplaats  waarschuwt dan het vanavond behoorlijk kan gaan onweren ☹. Wij gaan nog snel even naar het informatiecentrum om toegangskaarten voor de grotten te kopen waar we morgenochtend naar toe willen. Het begint al behoorlijk te regenen, als we ons gesetteld hebben met een kopje thee en de overheerlijke koeken barst het hier los. We zijn nu 2 uur verder en het blijft maar bliksemen, onweren en keihard regenen. Hopelijk is het morgen weer droog.

1. Ed en Trudy:
    13 maart 2020
    hey buurtjes, heb met enige jaloezie jullie verhaal gelezen( met enige herkenning). Want wij mogen voorlopig niet naar binnen.
    Ga ervan genieten en we wachten jullie verhalen af. Ed en Trudy
  2. Corry:
    Hoe B en B .
    Genoten van je verhaal.wees maar blij dat je weg bent.
    Mijn winkel is zowat leeg. Ieder een is aan hamsteren hier in dekamarkt
    Veel plezier en geniet er van..
  3. Nel:
    13 maart 2020
    Wat een grote camper, geweldig. Goede reis en tot het volgende verhaal, ik geniet ervan. Groetjes Nel
  4. Jolanda Huttinga:
    13 maart 2020
    Wat een camper hebben jullie. Wel heerlijk luxe. Ben erg benieuwd naar jullie belevenissen de komende weken.
  5. Frieda:
    13 maart 2020
    Wat een mooie , lekkere grote camper.......super. Zal wel goed rijden, wel lastig parkeren :) .....heel veel plezier en lekker genieten!
  6. Mirjam huttinga:
    13 maart 2020
    Dikke kus!! Leuk om jullie vanmiddag even te 'zien'. Veel plezier daar!
  7. Gerrit en Anneke:
    13 maart 2020
    Dat zijn weer mooie verhalen! Fijn dat alles goed gaat. En met zo’n ruime camper kan het niet meer stuk!
  8. Paul:
    13 maart 2020
    Wat een joekel van een camper. Met slide-out nog wel. Heb ik vaak jaloers naar staan kijken. Wees maar blij dat jullie weg zijn uit nl. Er wordt hier alleen nog maar over C gepraat. Word er helemaal appelig van. ‘Njoy👍👋👋
  9. Wout Jonker:
    13 maart 2020
    Ziet er allemaal goed uit luitjes; het weer zal straks alleen maar beter worden als jullie de zuidelijke staten hebben bereikt bij de Golf van Mexico. Hopelijk gooit de Nationale Noodtoestand geen roet in het eten.
  10. Bart:
    14 maart 2020
    Hallo vakantiegangers. Als ik het zo lees reizen jullie met complete bungalow op wielen. Jullie waren mooi op tijd weg. Vanuit mij krijgen jullie geen foto's doorgestuurd. Het luchtruim van Bonaire is afgesloten. Helaas gaat mijn vakantie dus niet door. Gelukkig heb i k jullie berichten nog, ha ha
    Heel veel plezier en geniet ervan. Groetjes Nettie en Bart
  11. Huub Albers:
    14 maart 2020
    Heerlijk jongensdat is weer genieten zo hebben wij ook een beetje vakantie.
  12. Paula:
    15 maart 2020
    Geweldig hoe jullie ons laten mee genieten.
  13. Wil nugter:
    15 maart 2020
    heerlijk mee genieten met jullie avonturen en foto's. Wat een lange camper. Lijkt mij doodeng om er mee te rijden. Heel veel plezier met jullie reis.